Un accident feroviar grav a avut loc miercuri dimineața, pe 19 februarie, pe Magistrala CF 100, între stațiile Mihăiești și Radomirești, unde două trenuri de marfă s-au ciocnit după deraieria unuia dintre ele. În urma impactului, șeful unuia dintre trenuri și-a pierdut viața, iar circulația feroviară a fost complet blocată.
În urma acestui incident, autoritățile au activat Planul Roșu de Intervenție, mobilizând echipe de urgență din mai multe județe.
Potrivit Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, accidentul s-a produs în jurul orei 10:45, în Halta de Mișcare Mihăiești. Un tren privat de marfă, operat de Rail Cargo, care circula pe ruta Giurgiu Nord – Curtici, a deraiat pe firul I al căii ferate, iar două vagoane ale acestuia au pătruns pe linia alăturată. Vagoanele deraiate au lovit violent locomotiva unui alt tren privat de marfă, operat de PINK, care circula pe firul II, pe ruta Curtici – Giurgiu Nord.
În urma coliziunii, șeful trenului PINK și-a pierdut viața. Autoritățile nu au raportat alte victime până în prezent.
După accident, au fost trimise rapid echipaje de intervenție. Echipele ISU Teleorman și ISU Olt, alături de comisii de cercetare ale CFR SA, AFER și SRCF Craiova, sunt implicate în operațiunile de salvare și degajare a căii ferate. Echipamentele ISU includ autospeciale pentru descarcerare, containere multirisc și echipaje SMURD și SAJ pentru acordarea primului ajutor.
În paralel, Regionala CFR Craiova oferă asistență tehnică pentru a repune pe șină vagoanele deraiate. O macara de mare tonaj, cu o capacitate de 250 de tone, a fost trimisă de la București pentru a ridica garniturile avariate.
Traficul feroviar pe linia Mihăiești – Radomirești a fost complet blocat, afectând transportul de marfă pe această rută importantă. O comisie AGIFER a fost desemnată să investigheze cauzele accidentului, iar ancheta va examina dacă erorile umane, defecțiunile tehnice sau infrastructura feroviară au contribuit la producerea acestui incident.
Accidentele de acest tip, care implică deraieri și coliziuni feroviare, sunt rare, dar extrem de periculoase, având un impact major asupra siguranței personalului feroviar și asupra traficului de marfă. Ancheta în desfășurare va analiza dacă accidentul ar fi putut fi prevenit și va identifica măsurile necesare pentru a preveni astfel de tragedii în viitor.
Nu uita să distribui acest articol și prietenilor tăi!
Disclaimer: Euro-Media.ro este un site independent, fără afiliere politică, care nu susține niciun partid sau ideologie politică.